Piotr Tolsdorf - 505 298 020 panodlogorytmiki@gmail.com

Witajcie w fascynującym świecie dźwięków i ruchu! Dziś zabiorę Was w niezwykłą podróż, gdzie połączymy dźwięki i ruchy, tworząc ekscytującą zabawę. Nasza przygoda to świetna zabawa, która nie tylko dostarczy mnóstwo radości, ale także pozwoli Wam rozwijać umiejętności słuchowe, koordynację ruchową i zdolność do szybkiego reagowania.

Potrzebujecie:

Przygotowanie:

Podzielcie się na trzy lub cztery grupy i każdej grupie przyporządkujcie brzmienie instrumentu:

  1. 🐱 – Kotki – tamburyn
  2. 🐶 – Pieski – grzechotka
  3. 🦟 – Muchy – trójkąt
  4. 🐹 – Chomiki – bębenek

Wykorzystajcie ilustracje zawarte w materiałach do pobrania. Do obrazka danego zwierzęcia przypnijcie klamerką przyporządkowany mu instrument. Gotowe ilustracje zawieście w widocznym miejscu. 

Przebieg zabawy:

Każda grupa, gdzieś na sali,  tworzy swój domek. Zwierzątka wchodzą do niego i czekają na sygnał dźwiękowy, który pozwoli im wyjść na zewnątrz. Osoba prowadząca zabawę będzie grać na instrumentach. Kiedy dzieci usłyszą odpowiedni dźwięk, przyporządkowana grupa zaczyna swój charakterystyczny ruch i wydawanie dźwięków. Dzieci będą miały okazję wyrazić się poprzez ruch i dźwięki, co pobudza ich kreatywność i koordynację.

 

Wariacja 1.

Przed rozpoczęciem zabawy ustalcie, w jaki sposób każde z zwierząt będzie się poruszać i jakie dźwięki będzie wydawać:

  • 🦟 Mucha – Dzieci idą lub biegną, machając rękami i dodając głośne bzyczenie. 🏃‍♀️🏃‍♂️🐝

  • 🐱 Koty – Dzieci idą lub biegną na dwóch nogach, a ich ręce naśladują drapanie. 🚶‍♀️🚶‍♂️😼

  • 🐶 Psy – Dzieci idą lub biegną na czterech nogach, podszywając się pod urocze psiaki. 🏃‍♀️🏃‍♂️🐕

  • 🐹 Chomiki – Dzieci idą lub biegną, jednocześnie kręcąc rękami jak małe kołowrotki. 🏃‍♀️🏃‍♂️🌀

Teraz, kiedy zwierzęta są gotowe do zabawy, wystartujmy wyścig! Dzieci dzielą się na trzy lub cztery grupy.

W drugim końcu sali osoba prowadząca zabawę przygotowuje krzesełko dla każdej grupy. Teraz czas na zabawę:

  1. Pierwsza osoba z każdej grupy czeka na sygnał, który wskaże, jakim zwierzęciem mają być (pomocne będą przygotowane wcześniej ilustracje)

  2. Drugi sygnał (tego samego instrumentu) oznacza START.

  3. Jeśli drugim sygnałem będzie dźwięk innego instrumentu, to zmienia się zwierzątko! Dzieci czekają na ponowny sygnał tego samego instrumentu, który oznacza START.

Wariacja 2.

  1. Podzielcie dzieci na cztery grupy, przyporządkowując im zwierzęta: 🐱 (Koty), 🐶 (Psy), 🦟 (Muchy), 🐹 (Chomiki).
  2. Włączcie podkład muzyczny.
  3. Jeden z Was będzie wydawać dźwięki zwierząt.
    • Kiedy dwukrotnie MIAUKNIESZ (🐱🐱), grupa kotów musi natychmiast kląsnąć (👏).
    • Kiedy dwukrotnie ZASZCZEKASZ (🐶🐶), grupa psów tupnie nóżkami (👣).
    • Kiedy dwukrotnie BZZZNIESZ (🦟🦟), grupa much musi zrobić podskok (💃).
    • Kiedy dwukrotnie zrobisz PI PI (🐹🐹), grupa chomików obróci się wokół własnej osi (🔄).

Uwaga: Zabawa polega na reakcji na dźwięki. Waszym zadaniem jest zaskakiwanie dzieci, zmieniając dźwięki i zachęcając je do szybkiej reakcji!

Dla odważnych: Na koniec zabawy wybierzcie ochotnika, który zastąpi Was w wydawaniu dźwięków. To dodatkowa dawka śmiechu i dobrej zabawy! 🤣

 

Udanej zabawy!

Verified by MonsterInsights