Za oknami pada deszcz, ale to nie powód do smutku! 🌧️😊 Deszczowa pogoda to świetna okazja, by przenieść radość do wnętrza i zorganizować zabawę logorytmiczną. Dzięki niej, nawet pochmurny dzień stanie się okazją do nauki i zabawy🎵💧
Potrzebujecie:
- Podkłady muzyczny (wersja podstawowa i w narastającym tempem) kliknij (TUTAJ)
- Opcjonalnie: kałuże zrobione z papieru lub szarfy/obręcze
Przebieg zabawy:
- Wstęp: dzieci ustawiają się w rozsypce na sali. Włączamy podkład muzyczny. Pierwszy motyw potraktuj jako wstęp. Na jego tle można się przeciągać, wyginać, ziewać itp. Kiedy pojawi się perkusja przechodzimy do pkt.2.
- Kapanie kropel: gdy zabrzmią miarowe półnuty, dzieci zatrzymują się i naśladują kapanie kropel deszczu, mówiąc przy tym „KAP, KAP”. 💧🗨️
- Tupanie w kałużach: w kolejnych powtórzeniach, dzieci mogą zastąpić kapanie kropel deszczu tupaniem w kałużach – szybko wskakują do losowej kałuży, tupią i mówią „CHLAP, CHLAP”. 🌧️👣
- Wersja z narastającym tempem: jeżeli używamy podkładu muzycznego z narastającym tempem, każde kolejne powtórzenie jest w szybszym tempie. 🎶⏩ Można pominąć dodatkowe rekwizyty i skupić się na jednej czynności (naśladowanie padającego deszczu).
Modyfikacje:
- Ruchy językiem: zamiast naśladowania deszczu, dzieci mogą robić ruchy językiem, np. w lewo, w prawo. 👅↔️
- Kląskanie: dzieci mogą tworzyć sekwencje ruchowe. np.: język w lewo, w prawo, kląsknij, kląsknij 👏🎵
- Ruchy warg: przy kolejnych powtórzeniach możemy dodać ruchy warg, np. uśmiech – dzióbek. 😊👄
- Można dodać więcej dźwięków związanych z deszczem, takich jak grzmoty czy wiatr.
- Dzieci mogą również używać instrumentów perkusyjnych do naśladowania dźwięków deszczu.
Świetna zabawa, właśnie czegoś takiego potrzebowałam. I jak zwykle piękny podkład muzyczny. Dziękuję i pozdrawiam
Dziękuję za feedback
Dziękuję za kolejną piękną inspiracje. Na pewno wykorzystam na zajęciach. Dziękuję.