Piotr Tolsdorf - 505 298 020 panodlogorytmiki@gmail.com

Za oknami pada deszcz, ale to nie powód do rozpaczy! 🌧️😊 Deszczowa pogoda to doskonała okazja, by przenieść radość i energię do wnętrza i zorganizować zabawę logorytmiczną. Dzięki tej zabawie, nawet najbardziej pochmurny dzień stanie się okazją do nauki i zabawy. Więc niech krople deszczu stukające w okno staną się naszą muzyczną inspiracją! 🎵💧

Potrzebujecie:

  • Podkłady muzyczny (wersja podstawowa i w narastającym tempem) kliknij (TUTAJ)
  • Opcjonalnie: kałuże zrobione z papieru lub szarfy/obręcze

Przebieg zabawy:

  1. Wstęp: dzieci ustawiają się w rozsypce na sali. Włączamy podkład muzyczny. Pierwszy motyw potraktuj jako wstęp. Na jego tle można się przeciągać, wyginać, ziewać itp. Kiedy pojawi się perkusja przechodzimy do pkt.2. 

  2. Spacer w deszczu: dzieci idą w rytm muzyki, dostosowując tempo swojego chodzenia do tempa muzyki. 🚶‍♀️🎵

  3. Kapanie kropel: gdy zabrzmią miarowe półnuty, dzieci zatrzymują się i naśladują kapanie kropel deszczu, mówiąc przy tym „KAP, KAP”. 💧🗨️

  4. Tupanie w kałużach: w kolejnych powtórzeniach, dzieci mogą zastąpić kapanie kropel deszczu tupaniem w kałużach – szybko wskakują do losowej kałuży, tupią i mówią „CHLAP, CHLAP”. 🌧️👣

  5. Wersja z narastającym tempem: jeżeli używamy podkładu muzycznego z narastającym tempem, każde kolejne powtórzenie jest w szybszym tempie. 🎶⏩ Można pominąć dodatkowe rekwizyty i skupić się na jednej czynności (naśladowanie padającego deszczu). 

Modyfikacje:

  • Ruchy językiem: zamiast naśladowania deszczu, dzieci mogą robić ruchy językiem, np. w lewo, w prawo. 👅↔️
  • Kląskanie: dzieci mogą tworzyć sekwencje ruchowe. np.: język w lewo, w prawo, kląsknij, kląsknij 👏🎵
  • Ruchy warg: przy kolejnych powtórzeniach możemy dodać ruchy warg, np. uśmiech – dzióbek. 😊👄
  • Można dodać więcej dźwięków związanych z deszczem, takich jak grzmoty czy wiatr.
  • Dzieci mogą również używać instrumentów perkusyjnych do naśladowania dźwięków deszczu.

 

Udanej zabawy!

Verified by MonsterInsights