Będziemy ćwiczyć percepcję słuchową, percepcję wzrokową i motorykę dużą! Tyle i aż tyle w czasie jednej zabawy, której główną bohaterką będzie KOPCIUSZEK 🙂 Nim przejdziesz do zabawy, poinstruuj dzieci w jaki sposób tańczy się walca. Zaprezentuj sposób trzymania partnera/partnerki i zrób krótki trening kroków.
Potrzebujesz:
- szablony z figurami geometrycznymi (kliknij)
- klamerki/spinacze
- podkłady muzyczne: Taniec Kopciuszka 1 , Taniec Kopciuszka 2, Taniec Kopciuszka 3 (kliknij)
Dobieramy dzieci w pary. Jedna osoba z każdej pary będzie księciem (można oznaczyć Kopciuszka i księcia odpowiednią szarfą), druga Kopciuszkiem. Każdy dziecko, będące Kopciuszkiem otrzymuje dwa szablony z figurami geometrycznymi – jeden przyczepia do ubrania, drugi trzyma w ręce. Wraz z pojawieniem muzyki rozpoczyna się taniec Kopciuszka z księciem (tańczą wszystkie pary).
Kiedy zabrzmią dźwięki dzwonów wszyscy się zatrzymują. Po ostatnim uderzeniu Kopciuszek ucieka gubiąc jeden szablon. Zadaniem Księcia jest podniesienie szablonu i odszukanie osoby, która ma taki sam szablon przyczepiony do ubrania.
Wskazówka 1
Dźwięki dzwonu są średnie, niskie i wysokie. Kiedy:
zabrzmi wysoki – robimy podskok
zabrzmi niski – robimy przysiad
zabrzmi średni – klaśnięcie w dłonie
Wskazówka 2
Jeżeli chcesz poćwiczyć TYLKO rozpoznawanie sekwencji rejestrów muzycznych, w których grają dzwony użyj podkładów dźwiękowych: Dzwony 1, Dzwony 2, Dzwony 3 (kliknij).
Po każdych dwóch dźwiękach pytaj dzieci, czy dźwięki były niskie, wysokie, średnie? Jeżeli odgadnięcie rejestru jest zbyt trudne pytaj, czy dźwięk był duży, średni, czy mały?
Wskazówka 3
Podkłady Taniec Kopciuszka mają nr 1, 2, 3. W każdym z nich sekwencja dźwięków dzwonów jest inna.
Wskazówka 4
Jeżeli chcesz poćwiczyć pojedyncze dźwięki dzwonów, grających w różnych rejestrach użyj podkładów: Dzwon niski,, Dzwon średni, Dzwon wysoki (kliknij). Za każdym razem kiedy zabrzmi dźwięk dzwonu, poproś dzieci, aby podniosły odpowiednią ilustrację dzwonu (kliknij).