Czesio i Czekolada

[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.22″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”]

Dzisiaj razem z Czesiem jedziemy kupić czekoladę 🙂 Podróż to szczególna, gdyż jedziemy czołgiem 🙂 🙂 Nigdy nie jechałem takim pojazdem. Mogę sobie jedynie wyobrazić, że w czymś takim można łatwo nabić sobie guza 🙂

A teraz pełne skupienie i do roboty!

  • dowolną wesołą muzykę (bez tekstu śpiewanego)
  • krzesełka
  • szablony obrazkowe (KLIK!)
  • ciekawą historię np. taką
  • spinacze/klamerki
  • woreczki/szarfy/piłki
  • obręcze/hula hop

Ustawienie: dwie drużyny, każda drużyna siedzi na krzesełkach w jednej linii równolegle do drużyny przeciwnej.

Każde dziecko będzie mieć przypisaną rolę, którą określa obrazek jaki otrzyma. Obrazek przypinamy spinaczem do ubrania. Kolejność ról w obu drużynach musi być taka sama, czyli: pierwsza osoba z każdej drużyny to CZESIO,  druga osoba to CZOŁG, itd.

Instrukcje dodatkowe:

  • Przed każdą drużyną ustawiamy kosz z woreczkami/szarfami/piłkami.
  • W przeciwległym końcu sali kładziemy duże obręcze (może być hula hop) – jedna dla każdej drużyny.
  • Prowadzący zabawę czyta historię. Wywołana osoba bierze woreczek/szarfę/piłkę, biegnie do swojej obręczy, wkłada woreczek i szybko wraca zajmując swoje miejsce. Prowadzący kontynuuje czytanie historii.

Dobre rady:

  • Nawet nie próbuj tłumaczyć dzieciom, że w tej zabawie nie chodzi o to, kto pierwszy… Uwierzcie, też próbowałem 🙂
  • Ilość drużyn jest uwarunkowana ilością dzieci. Jeżeli macie liczne grupy, podzielcie je na trzy drużyny. Jeżeli dzieci jest mało, ograniczcie się do dwóch grup.
  • Jeżeli ilość dzieci jest zbyt duża, aby zrobić dwie grupy, ale za mała, aby były trzy grupy, miej w zapasie kilka kopii obrazków. W każdej drużynie przecież mogą być dwie czapki, albo dwa czołgi…
  • Stwórz z dziećmi własną historię opartą o użycie innych głosek. Może np. o TOMKU, który nosił TENISÓWKI i chciał koniecznie pojechać TAKSÓWKĄ zobaczyć TUKANA w ZOO…

Udanej zabawy!

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Verified by MonsterInsights