[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.22″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”]
Dzisiaj razem z Czesiem jedziemy kupić czekoladę 🙂 Podróż to szczególna, gdyż jedziemy czołgiem 🙂 🙂 Nigdy nie jechałem takim pojazdem. Mogę sobie jedynie wyobrazić, że w czymś takim można łatwo nabić sobie guza 🙂
A teraz pełne skupienie i do roboty!
- dowolną wesołą muzykę (bez tekstu śpiewanego)
- krzesełka
- szablony obrazkowe (KLIK!)
- ciekawą historię np. taką
- spinacze/klamerki
- woreczki/szarfy/piłki
- obręcze/hula hop
Ustawienie: dwie drużyny, każda drużyna siedzi na krzesełkach w jednej linii równolegle do drużyny przeciwnej.
Każde dziecko będzie mieć przypisaną rolę, którą określa obrazek jaki otrzyma. Obrazek przypinamy spinaczem do ubrania. Kolejność ról w obu drużynach musi być taka sama, czyli: pierwsza osoba z każdej drużyny to CZESIO, druga osoba to CZOŁG, itd.
Instrukcje dodatkowe:
- Przed każdą drużyną ustawiamy kosz z woreczkami/szarfami/piłkami.
- W przeciwległym końcu sali kładziemy duże obręcze (może być hula hop) – jedna dla każdej drużyny.
- Prowadzący zabawę czyta historię. Wywołana osoba bierze woreczek/szarfę/piłkę, biegnie do swojej obręczy, wkłada woreczek i szybko wraca zajmując swoje miejsce. Prowadzący kontynuuje czytanie historii.
Dobre rady:
- Nawet nie próbuj tłumaczyć dzieciom, że w tej zabawie nie chodzi o to, kto pierwszy… Uwierzcie, też próbowałem 🙂
- Ilość drużyn jest uwarunkowana ilością dzieci. Jeżeli macie liczne grupy, podzielcie je na trzy drużyny. Jeżeli dzieci jest mało, ograniczcie się do dwóch grup.
- Jeżeli ilość dzieci jest zbyt duża, aby zrobić dwie grupy, ale za mała, aby były trzy grupy, miej w zapasie kilka kopii obrazków. W każdej drużynie przecież mogą być dwie czapki, albo dwa czołgi…
- Stwórz z dziećmi własną historię opartą o użycie innych głosek. Może np. o TOMKU, który nosił TENISÓWKI i chciał koniecznie pojechać TAKSÓWKĄ zobaczyć TUKANA w ZOO…
Udanej zabawy!
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]