Piotr Tolsdorf - 505 298 020 panodlogorytmiki@gmail.com

Potrzebujesz:

– plansza z ilustracjami dyni (kliknij)

– podkład muzyczny (kliknij)

– kredki 🙂

W tej zabawie będziemy skupiać się na utrwalaniu poczucia metrum 3/4, rozwijaniu małej motoryki, oraz różnicowaniu rejestrów muzycznych.

Kiedy zabrzmi dźwięk:

– niski (duży) – wybieramy dużą dynię

– wysoki (mały) – wybieramy małą dynię

Następnie malujemy kwadrat wokół wybranej dyni. Podkład muzyczny jest utrzymany w metrum 3/4. Liczymy więc każdy takt w następujący sposób: 1, 2, 3. Akcent metryczny przypada na każde 1. —-> za każdym razem jak przypada akcent metryczny malujemy jedną krawędź kwadratu. 

Gotowy kwadrat odkładamy na bok. Słuchamy kolejnego dźwięku, który będzie determinował wybór następnej dyni. Całość powtarzamy tyle razy, aż zostanie nam jedna dynia 🙂 Właśnie wtedy zakończy się podkład muzyczny. 

Zobacz poniższy filmik instruktażowy.

 

 

Udanej zabawy!

Verified by MonsterInsights