Wprowadzenie dzieci do świata rytmu i muzyki poprzez zabawę to świetny sposób na rozwijanie nie tylko poczucia metrum, ale także małej motoryki i umiejętności różnicowania dźwięków. W dzisiejszym wpisie podzielę się pomysłem na zabawę logorytmiczną, w której główną rolę odegrają… dynie! 🍂🎃
Potrzebujesz:
– plansza z ilustracjami dyni (kliknij)
– kredki 🙂
W tej zabawie będziemy skupiać się na utrwalaniu poczucia metrum 3/4, rozwijaniu małej motoryki, oraz różnicowaniu rejestrów muzycznych.
Kiedy zabrzmi dźwięk:
– niski (duży) – wybieramy dużą dynię
– wysoki (mały) – wybieramy małą dynię
Zadaniem dzieci będzie reagowanie na dźwięki muzyki: niski ton to wybór dużej dyni, a wysoki to mała dynia. Następnie, malując kwadrat wokół wybranej dyni, będziemy śledzić rytm. Jak? Na każde “1” w metrum 3/4, dzieci rysują jedną krawędź kwadratu. Gotowy kwadrat odkładamy, słuchamy kolejnego dźwięku i wybieramy następną dynię. Zabawa trwa, aż zostanie nam ostatnia dynia – wtedy muzyka również dobiegnie końca.
Prosta, ale pełna korzyści zabawa, która angażuje i ciało, i umysł. Sprawdźcie sami, oglądając filmik instruktażowy poniżej! 🎥
Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Super zabawa! Robiłam ją z dziećmi w ubiegłym roku i bardzo się im spodobała. Dla tych, które sobie nie radziły z oryginalną wersją wprowadziłam swoje modyfikacje . Dodatkowo dzieci układały sekwencje z dyń np. mała – mała – duża albo odtwarzały dźwięki wysokie i niskie;
rysując ramkę utrwalały sylaby np. szu szu. Dziękuję ☺
I w tym roku wracam… Dziękuję!