Dyniomalowanie!

Wprowadzenie dzieci do świata rytmu i muzyki poprzez zabawę to świetny sposób na rozwijanie nie tylko poczucia metrum, ale także małej motoryki i umiejętności różnicowania dźwięków. W dzisiejszym wpisie podzielę się pomysłem na zabawę logorytmiczną, w której główną rolę odegrają… dynie! 🍂🎃 

Potrzebujesz:

– plansza z ilustracjami dyni (kliknij)

– podkład muzyczny (kliknij)

– kredki 🙂

W tej zabawie będziemy skupiać się na utrwalaniu poczucia metrum 3/4, rozwijaniu małej motoryki, oraz różnicowaniu rejestrów muzycznych.

Kiedy zabrzmi dźwięk:

– niski (duży) – wybieramy dużą dynię

– wysoki (mały) – wybieramy małą dynię

Zadaniem dzieci będzie reagowanie na dźwięki muzyki: niski ton to wybór dużej dyni, a wysoki to mała dynia. Następnie, malując kwadrat wokół wybranej dyni, będziemy śledzić rytm. Jak? Na każde “1” w metrum 3/4, dzieci rysują jedną krawędź kwadratu. Gotowy kwadrat odkładamy, słuchamy kolejnego dźwięku i wybieramy następną dynię. Zabawa trwa, aż zostanie nam ostatnia dynia – wtedy muzyka również dobiegnie końca.

Prosta, ale pełna korzyści zabawa, która angażuje i ciało, i umysł. Sprawdźcie sami, oglądając filmik instruktażowy poniżej! 🎥

Udanej zabawy!

3 thoughts on “Dyniomalowanie!”

    1. Super zabawa! Robiłam ją z dziećmi w ubiegłym roku i bardzo się im spodobała. Dla tych, które sobie nie radziły z oryginalną wersją wprowadziłam swoje modyfikacje . Dodatkowo dzieci układały sekwencje z dyń np. mała – mała – duża albo odtwarzały dźwięki wysokie i niskie;
      rysując ramkę utrwalały sylaby np. szu szu. Dziękuję ☺

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Verified by MonsterInsights