[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.22″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” custom_padding=”||0px|||” global_colors_info=”{}”]
Potrzebujesz:
– plansza z ilustracjami dyni (kliknij)
– kredki 🙂
W tej zabawie będziemy skupiać się na utrwalaniu poczucia metrum 3/4, rozwijaniu małej motoryki, oraz różnicowaniu rejestrów muzycznych.
Kiedy zabrzmi dźwięk:
– niski (duży) – wybieramy dużą dynię
– wysoki (mały) – wybieramy małą dynię
Następnie malujemy kwadrat wokół wybranej dyni. Podkład muzyczny jest utrzymany w metrum 3/4. Liczymy więc każdy takt w następujący sposób: 1, 2, 3. Akcent metryczny przypada na każde 1. —-> za każdym razem jak przypada akcent metryczny malujemy jedną krawędź kwadratu.
Gotowy kwadrat odkładamy na bok. Słuchamy kolejnego dźwięku, który będzie determinował wybór następnej dyni. Całość powtarzamy tyle razy, aż zostanie nam jedna dynia 🙂 Właśnie wtedy zakończy się podkład muzyczny.
Zobacz poniższy filmik instruktażowy.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.11″ global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.0.11″ global_colors_info=”{}”][et_pb_image src=”https://www.panodlogorytmiki.pl/wp-content/uploads/2021/10/blog-to-be-2-1.png” title_text=”blog to be-2″ url=”https://youtu.be/1rdV7656IrM” _builder_version=”4.10.8″ global_colors_info=”{}”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.11″ global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.0.11″ global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.10.8″ custom_padding=”||0px|||” global_colors_info=”{}”]
Udanej zabawy!
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Super zabawa! Robiłam ją z dziećmi w ubiegłym roku i bardzo się im spodobała. Dla tych, które sobie nie radziły z oryginalną wersją wprowadziłam swoje modyfikacje . Dodatkowo dzieci układały sekwencje z dyń np. mała – mała – duża albo odtwarzały dźwięki wysokie i niskie;
rysując ramkę utrwalały sylaby np. szu szu. Dziękuję ☺