Potrzebujesz:
- podkład muzyczny (kliknij)
- obręcze (tyle obręczy, ile dzieci)
- kasztanki/żołędzie/albo… buciki 🙂
- papierowe kałuże
- ustal z dziećmi magiczną głoskę, np.: cz/sz/k/f itp.
Wersja 1.
Ustawienie: w rozsypce
Rozłóż na sali wszystkie obręcze.
Włącz podkład muzyczny.
Kiedy pojawi się główny motyw melodii, wszystkie dzieci biegają wśród obręczy. Po zakończeniu głównego motywu zabrzmią szybkie dźwięki MARIMBY – jest to sygnał, aby dzieci wskoczyły do obręczy. A teraz…
- dwa dźwięki bębna i uderzenie talerza – dwa podskoki w kałuży (albo dwa tupnięcia) i obrót na jednej nodze dookoła własnej osi – powtarzamy x4 (między kolejnymi powtórzeniami jest, dosłownie, chwila oddechu, aby dzieci mogły przygotować się do kolejnych podskoków);
Następnie usłyszysz sam podkład perkusyjny. Jest to czas, aby poćwiczyć słuch fonemowy:
- powiedz słowo, zawierające magiczną głoskę – dzieci opuszczają swoje obręcze i wskakują do innych;
- powiedz słowo, które nie zawiera magicznej głoski – nikt nie może się poruszyć;
Po kilku taktach ponownie wracamy do głównego motywu melodii, a więc zabawę powtarzamy od początku.
Wersja 2.
Ustawienie: przy stole
Rozdaj dzieciom kasztany/żołędzie/buciki (dwa dla każdej osoby).
Każde dziecko otrzymuje jedną kałużę.
Włącz podkład muzyczny.
i…. zobacz film instruktażowy 🙂
Do poszczególnych czynności można dodać sylabę.
- każdy skok „do kałuży” – CZA
- każdy wyskok z kałuży – CZU
- marsz dookoła kałuży – realizujemy tekst: I-DĘ SO-BIE