Piotr Tolsdorf - 505 298 020 panodlogorytmiki@gmail.com

Potrzebujesz:

 

  • podkład muzyczny (kliknij)
  • obręcze (tyle obręczy, ile dzieci)
  • kasztanki/żołędzie/albo… buciki 🙂
  • papierowe kałuże
  • ustal z dziećmi magiczną głoskę, np.: cz/sz/k/f itp.

Wersja 1.

Ustawienie: w rozsypce

Rozłóż na sali wszystkie obręcze.

Włącz podkład muzyczny.

Kiedy pojawi się główny motyw melodii, wszystkie dzieci biegają wśród obręczy. Po zakończeniu głównego motywu zabrzmią szybkie dźwięki MARIMBY – jest to sygnał, aby dzieci wskoczyły do obręczy. A teraz…

  • dwa dźwięki bębna i uderzenie talerza – dwa podskoki w kałuży (albo dwa tupnięcia) i obrót na jednej nodze dookoła własnej osi – powtarzamy x4 (między kolejnymi powtórzeniami jest, dosłownie, chwila oddechu, aby dzieci mogły przygotować się do kolejnych podskoków);

Następnie usłyszysz sam podkład perkusyjny. Jest to czas, aby poćwiczyć słuch fonemowy:

  • powiedz słowo, zawierające magiczną głoskę – dzieci opuszczają swoje obręcze i wskakują do innych;
  • powiedz słowo, które nie zawiera magicznej głoski – nikt nie może się poruszyć;

Po kilku taktach ponownie wracamy do głównego motywu melodii, a więc zabawę powtarzamy od początku.

 

Wersja 2.

Ustawienie: przy stole

Rozdaj dzieciom kasztany/żołędzie/buciki (dwa dla każdej osoby).

Każde dziecko otrzymuje jedną kałużę.

Włącz podkład muzyczny.

i…. zobacz film instruktażowy 🙂

Do poszczególnych czynności można dodać sylabę.

  • każdy skok „do kałuży” – CZA
  • każdy wyskok z kałuży – CZU
  • marsz dookoła kałuży – realizujemy tekst: I-DĘ SO-BIE

 

 

 

 

Udanej zabawy!

Verified by MonsterInsights