Piotr Tolsdorf - 505 298 020 panodlogorytmiki@gmail.com

Potrzebujesz:

 

– tekst i materiał obrazkowy (kliknij)

Ustawienie: w kole

Naucz się tekstu na pamięć (albo dyskretnie podpatruj treść). 

Zacznij od prezentacji tekstu, ale… w tym czasie, dzieci nie mogą siedzieć i słuchać 🙂 Wszyscy aktywnie ilustrują to, co mówisz. Po pierwszej prezentacji zrób powtórkę. Możesz nawet dwie 🙂

Teraz uporządkujcie zakres ruchów do poszczególnych fragmentów tekstu. Nie musisz ograniczać się do samych palców. 

Poniżej dowiesz się jak jeszcze możesz urozmaicić zabawę 🙂 

WARIACJA 1. 

Przygotuj materiał obrazkowy.

Podziel dzieci na dwie mniejsze grupy. Zadaniem każdej z grup będzie ułożenie obrazków w odpowiedniej kolejności. 

WARIACJA 2. 

 Moduluj głos! 

Opowiedz tekst głosem cienkim, piskliwym. Na koniec zapytaj, czy to była historyjka o małym, czy dużym liściu? Pewnie, że o małym! Teraz niech wybrana osoba opowie historyjkę, ale o …. dużym liściu. Ciekawe jakim głosem będzie mówić….? 

 

Udanej zabawy!