Potrzebujesz:
– tekst i materiał obrazkowy (kliknij)
Ustawienie: w kole
Naucz się tekstu na pamięć (albo dyskretnie podpatruj treść).
Zacznij od prezentacji tekstu, ale… w tym czasie, dzieci nie mogą siedzieć i słuchać 🙂 Wszyscy aktywnie ilustrują to, co mówisz. Po pierwszej prezentacji zrób powtórkę. Możesz nawet dwie 🙂
Teraz uporządkujcie zakres ruchów do poszczególnych fragmentów tekstu. Nie musisz ograniczać się do samych palców.
Poniżej dowiesz się jak jeszcze możesz urozmaicić zabawę 🙂
WARIACJA 1.
Przygotuj materiał obrazkowy.
Podziel dzieci na dwie mniejsze grupy. Zadaniem każdej z grup będzie ułożenie obrazków w odpowiedniej kolejności.
WARIACJA 2.
Moduluj głos!
Opowiedz tekst głosem cienkim, piskliwym. Na koniec zapytaj, czy to była historyjka o małym, czy dużym liściu? Pewnie, że o małym! Teraz niech wybrana osoba opowie historyjkę, ale o …. dużym liściu. Ciekawe jakim głosem będzie mówić….?