Warsztaty, które wprowadzą Cię w świat LOGORYTMIKI
w praktycznej formule.
Jeżeli to brzmi jak coś dla Ciebie, moje szkolenia z LOGORYTMIKI, bazujące na dwuczęściowym Kalendarzu Logorytmicznym, zostało stworzone z myślą o Twoich potrzebach. Wypróbuj i przekonaj się, że logorytmika w przedszkolu i gabinecie logopedycznym jest wspaniałą przygodą.
Część 1.
Tematyka warsztatów z LOGORYTMIKI cz.1
Logorytmika jako narzędzie wspierające rozwój mowy dziecka.
- Walory i wyzwania: Poznasz korzyści płynące z zastosowania logorytmiki w rozwoju mowy, jak również jej ograniczenia.
- Docelowa grupa: Dowiesz się, dla kogo logorytmika jest najbardziej odpowiednia.
- Perspektywa logopedyczna: nauczysz się obserwować i patrzeć na dzieci z punktu widzenia specjalisty ds. mowy.
Efekt
Nie ma metod idealnych i logorytmika nie jest tutaj wyjątkiem. Warto więc poznać jej słabe i mocne strony. Dowiesz się również, kto szczególnie potrzebuje zajęć logorytmicznych. Zyskasz też wiedzę dot. najczęstszych problemów logopedycznych wśród twoich podopiecznych. Patrz jak logopeda i działaj jak terapeuta.
Z rytmiki do logorytmiki – metoda Zoltana Kodalya.
- Porównanie metod: Zrozumiesz różnice pomiędzy rytmiką a logorytmiką.
- Nauka metodologii: Przekonasz się, jak efektywnie korzystać z metody Kodaly’a w edukacji muzycznej i logopedycznej.
Efekt
Może zadajesz sobie pytanie : czy moje zajęcia to napewno logorytmika? Koniec z niepewnością! Zyskasz świadomość i wiedzę, która pozwoli Ci sprawnie czerpać z walorów rytmiki i logorytmiki.
Logorytmika – walory terapeutyczne.
- Zakres wpływu: Poznasz, jak logorytmika wpływa na rozwój dzieci.
- Typy zabaw i ich znaczenie: Zostaną przedstawione różne aktywności logorytmiczne oraz ich terapeutyczne aspekty.
Efekt
Dynamika zajęć to istotny element. Od tego momentu będziesz poruszać się po aktywnościach logorytmicznych z dużą swobodą. Nauczysz się wprowadzać do zabaw aspekty typowo logopedyczne, aby wydobyć cały potencjał logorytmiki.
Logorytmika w praktyce nauczyciela
i terapeuty.
- Mechanizmy zabaw: Odkryjesz, jak funkcjonują poszczególne zabawy w kontekście logorytmiki.
- Struktura zajęć: Zdobędziesz wiedzę na temat organizacji i prowadzenia zajęć logorytmicznych.
- Wskazówki praktyczne: Otrzymasz cenne porady, które pomogą uporządkować i ulepszyć Twoje warsztatowe metody pracy.
Efekt
Koniec z przypadkowym doborem aktywności. Zaczniesz patrzeć na zabawę przez pryzmat jej wpływu na rozwój mowy. Zaczniesz zastanawiać się nad wariacjami aktywności, aby przygotowane zabawy nie były tylko jednorazową przygodą.
Po szkoleniu uczestnicy otrzymują:
Ebook „Słowo+Ruch+Muzyka=Logorytmika”,
a w nim:
- 19 scenariuszy zajęć logorytmicznych
- autorskie podkłady muzyczne
- mnóstwo inspiracji do tworzenia własnych aktywności
- materiały graficzne
- skrypt szkoleniowy
- certyfikat uczestnictwa
Część 2.
Tematyka warsztatów z LOGORYTMIKI cz.2
„Nie potrafię tego wyjąć” – znaczenie motoryki dużej, łańcuchy mięśniowe.
- Dowiesz się, jaki wpływ na mowę ma motoryka duża.
- Pokażę Ci ćwiczenia i zabawy stymulujące motorykę dużą.
- Poznasz pozycje WEJŚCIOWE oraz inne figury do stosowania w logorytmice.
Efekt
Dzięki temu, logorytmika stanie się dynamicznym, angażującym procesem, a nie tylko zajęciami, w czasie których siedzimy w kole. Dzieci będą bardziej zaangażowane i zmotywowane do nauki, co przełoży się na lepsze rezultaty terapeutyczne.
„Coś jest pod szafą!” – czyli jak stymulować percepcję słuchową.
- Poznasz świat akcentów metrycznych.
- Pokażę Ci jak z “chaosu” rytmicznego stworzyć sekwencję rytmiczną.
- Nauczysz się słuchać i ćwiczyć słuchanie.
- Poznasz sposoby na tworzenie własnych ćwiczeń percepcji słuchowej.
Efekt
Zyskasz umiejętność samodzielnego tworzenia ćwiczeń percepcji słuchowej bez potrzeby kupowania dodatkowych materiałów dźwiękowych . Od tego momentu zaczniesz korzystać z pewnej zapomnianej funkcji swojego smartfona.
„Kto zetrze kurze?” – motoryka mała,
a znaczenie duże!
- Dowiesz się, jaki wpływ na mowę ma motoryka mała.
- Poznasz ciekawe pomysły na stymulowanie motoryki małej.
- Pokażę Ci, jak łączyć kilka elementów terapeutycznych w jedną zabawę.
Efekt
Więcej malowania i wycinania, czy mniej? A może w ogóle zrezygnować z takich aktywności? Zrozumiesz, jak motoryka mała wpływa na rozwój mowy, co pozwoli Ci lepiej dostosować ćwiczenia do potrzeb dzieci.
„Jak się nie przewrócisz, to się nie nauczysz” – koordynacja ruchowa.
- Dowiesz się, dlaczego koordynacja ruchowa jest kluczowa w procesie nauki mowy.
- Poznasz ćwiczenia poprawiające koordynację ruchową.
- Nauczysz się integrować ćwiczenia koordynacyjne w zabawach logorytmicznych.
Efekt
Stanie na jednej nodze nie jest łatwym zadaniem. Dodając do tego ruszanie rękami, wyzwanie staje się jeszcze większe. Nauczysz się dostrzegać te niepozorne powiązania między koordynacją ruchową a procesem mówienia.
Po szkoleniu uczestnicy otrzymują:
Ebook „LogoPodróże małe i DUŻE”, a w nim:
- 16 scenariuszy zajęć logorytmicznych
- autorskie podkłady muzyczne
- jeszcze więcej inspiracji do tworzenia własnych aktywności
- materiały graficzne
- skrypt szkoleniowy
- certyfikat uczestnictwa
Oferta cenowa organizacji warsztatów dla placówek oświatowych
- Preferowana ilość uczestników szkolenia: 15-25.
- W czasie warsztatów duży akcent stawiam na praktykę, dlatego wygodne ubranie i obuwie mają znaczenie.
- Osoba prowadząca szkolenie zapewnia skrypty oraz wszelkie potrzebne rekwizyty do prowadzenia warsztatów.
- Organizator zobowiązuje się zapewnić prowadzącemu szkolenie: projektor/telewizor/monitor interaktywny i mały stolik.
Akredytacja
Jeśli wymogiem formalnym jest posiadanie przez osobę prowadzącą szkolenie tzw. akredytacji, informuję, iż stale współpracuję z ośrodkami, które posiadają akredytację. Jednym z nich jest: OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI „EDUKACJA INTERAKTYWNA”, posiadający akredytację MAŁOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY. Nr decyzji: NP-III.5470.1.2022. KL. Akredytacja pełna pięcioletnia.
Jeżeli akredytacja jest wymaga – proszę o taką informację.