Kto z nas wybrałby się na w trudne górskie trasy bez dobrego przewodnika? Z pewnością są tacy śmiałkowie. Jednak lepiej dmuchać na zimne 🙂 My również jesteśmy przewodnikami. Trasa, którą wyznaczamy nazywa się ŻYCIE, a osoby, które za nami podążają to nasze dzieci. Wskazujmy im piękno, które jest dookoła. Wskazujmy im piękno obrazów, ale i dźwięków. Nazywajmy to, co słyszą, a będą wtedy więcej słyszeć 🙂
Potrzebujesz:
- Materiały obrazkowe kliknij (TUTAJ)
- Dźwięki instrumentów: kliknij (TUTAJ)
- Głośnik/jeśli nie masz, to głośniczek w telefonie powinien wystarczyć
- Kostka do gry
Ustawienie: w kole – wykorzystaj tylko duże obrazki instrumentów i zwierząt.
Przebieg zabawy:
Siedzimy w kole. W środku koła są rozłożone obrazki instrumentów. Wybieramy jedno zwierzątko i stawiamy pytanie: „Na czym na gra np.: jeż?”. W tym momencie włączamy dźwięk jednego z instrumentów. Dzieci rozpoznają barwę, nazywają instrument i kładą obrazek zwierzaczka obok obrazka danego instrumentu. Kontynuujemy zabawę.
Wariacja 1.
(zajęcia 1na1)
Wydrukuj planszę do gry dostępną w materiałach obrazkowych. Pamiętaj o jednej kostce 🙂 Włącz dźwięk jednego z instrumentów. Dziecko rozpoznaje barwę, nazywa instrument i … rzuca kostką. Jeśli wypadnie np.: 3 –> dziecko musi odszukać, które zwierzątko ma nr 3 i kończymy rundę zdaniem: „Na np.: fortepianie zagrał ŁOŚ”. Dodatkowo dziecko zaznacza na planszy, że ŁOŚ zagrał już na fortepianie.