[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.22″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” custom_margin=”|auto|-86px|auto||” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” min_height=”455px” global_colors_info=”{}”]
Potrzebujesz:
– instrumenty perkusyjne (jeden dla każdego dziecka)
Ustawienie: w kole
Zaprezentuj dzieciom piosenkę jeden raz.
Zrób powtórkę.
Teraz rozsyp na podłodze zdania przygotowane w kartach pracy.
Przy kolejnej prezentacji piosenki wybrana osoba układa poszczególne zdania w odpowiedniej kolejności
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” column_structure=”1_2,1_2″ sticky_enabled=”0″][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_image src=”https://www.panodlogorytmiki.pl/wp-content/uploads/2021/11/Merry-Christmas-1.jpg” title_text=”Merry Christmas” _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” max_width=”100%” hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″][/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_image src=”https://www.panodlogorytmiki.pl/wp-content/uploads/2021/11/Czy-lubisz-Swieta.jpg” _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” custom_margin=”-48px|||||” global_colors_info=”{}”]
Instrumentacja
Rozdaj instrumenty.
Podziel całą orkiestrę na trzy mniejsze grupy (np.: podział ze względu na brzmienie instrumentów).
I co teraz? 🙂 🙂 🙂
Podkład muzyczny jest utrzymany w metrum 4/4. Oznacza to, że akcent metryczny przypada na każde 1.
Jeden takt to: 1, 2, 3, 4.
Na JEDEN niech zagra jedna z grup (np.: bębenki) – tylko jeden dźwięk.
Pozostała część taktu, czyli 2,3,4 – mogą dograć kolejne grupy instrumentów.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]
WARIACJA 1.
Przy okazji kolejnych zajęć –> rozsyp przygotowane zdania i czytajcie wyrywkowo 🙂
A może podziel dzieci na kilka grup – każda grupa będzie samodzielnie układać zdania w kolejności zgodnej z piosenką 🙂
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]
WARIACJA 2.
W czasie gry na instrumentach pamiętaj:
– wydziel dzieciom czas na improwizację, np.: w czasie refrenu)
– trzy grupy to za dużo? Zrób tylko dwie:)
– pamiętaj o dynamice – podnieś ręce do góry – orkiestra gra głośno. Obniż ręce – orkiestra gra cicho.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.10.8″ global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.0.11″ global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.10.8″ custom_padding=”||0px|||” global_colors_info=”{}”]
Udanej zabawy!
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default”][et_pb_row _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default”][et_pb_column _builder_version=”4.10.8″ _module_preset=”default” type=”4_4″][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
Serdecznie dziękuję za przepiękna piosenkę i śliczne wykonanie.
Serdecznie pozdrawiam życząc zdrowia i nieustającej kreatywności. Bardzo lubię Pana twórczą logorytmikę.
Anna