Piotr Tolsdorf - 505 298 020 panodlogorytmiki@gmail.com

Potrzebujesz:

 

– podkład muzyczny (kliknij!)

– tekst piosenki

– karty pracy

– instrumenty perkusyjne (jeden dla każdego dziecka)

Ustawienie: w kole

Zaprezentuj dzieciom piosenkę jeden raz.

Zrób powtórkę.

Teraz rozsyp na podłodze zdania przygotowane w kartach pracy.

Przy kolejnej prezentacji piosenki wybrana osoba układa poszczególne zdania w odpowiedniej kolejności

Instrumentacja

Rozdaj instrumenty. 

Podziel całą orkiestrę na trzy mniejsze grupy (np.: podział ze względu na brzmienie instrumentów).

I co teraz? 🙂 🙂 🙂 

Podkład muzyczny jest utrzymany w metrum 4/4. Oznacza to, że akcent metryczny przypada na każde 1. 

Jeden takt to: 1, 2, 3, 4. 

Na JEDEN niech zagra jedna z grup (np.: bębenki) – tylko jeden dźwięk.

Pozostała część taktu, czyli 2,3,4 – mogą dograć kolejne grupy instrumentów.

WARIACJA 1. 

Przy okazji kolejnych zajęć –> rozsyp przygotowane zdania i czytajcie wyrywkowo 🙂

A może podziel dzieci na kilka grup – każda grupa będzie samodzielnie układać zdania w kolejności zgodnej z piosenką 🙂

 

WARIACJA 2. 

W czasie gry na instrumentach pamiętaj: 

– wydziel dzieciom czas na improwizację, np.: w czasie refrenu)

– trzy grupy to za dużo? Zrób tylko dwie:)

– pamiętaj o dynamice – podnieś ręce do góry – orkiestra gra głośno. Obniż ręce – orkiestra gra cicho. 

 

Udanej zabawy!