Potrzebujesz:
– instrumenty perkusyjne (jeden dla każdego dziecka)
Ustawienie: w kole
Zaprezentuj dzieciom piosenkę jeden raz.
Zrób powtórkę.
Teraz rozsyp na podłodze zdania przygotowane w kartach pracy.
Przy kolejnej prezentacji piosenki wybrana osoba układa poszczególne zdania w odpowiedniej kolejności
Instrumentacja
Rozdaj instrumenty.
Podziel całą orkiestrę na trzy mniejsze grupy (np.: podział ze względu na brzmienie instrumentów).
I co teraz? 🙂 🙂 🙂
Podkład muzyczny jest utrzymany w metrum 4/4. Oznacza to, że akcent metryczny przypada na każde 1.
Jeden takt to: 1, 2, 3, 4.
Na JEDEN niech zagra jedna z grup (np.: bębenki) – tylko jeden dźwięk.
Pozostała część taktu, czyli 2,3,4 – mogą dograć kolejne grupy instrumentów.
WARIACJA 1.
Przy okazji kolejnych zajęć –> rozsyp przygotowane zdania i czytajcie wyrywkowo 🙂
A może podziel dzieci na kilka grup – każda grupa będzie samodzielnie układać zdania w kolejności zgodnej z piosenką 🙂
WARIACJA 2.
W czasie gry na instrumentach pamiętaj:
– wydziel dzieciom czas na improwizację, np.: w czasie refrenu)
– trzy grupy to za dużo? Zrób tylko dwie:)
– pamiętaj o dynamice – podnieś ręce do góry – orkiestra gra głośno. Obniż ręce – orkiestra gra cicho.
Serdecznie dziękuję za przepiękna piosenkę i śliczne wykonanie.
Serdecznie pozdrawiam życząc zdrowia i nieustającej kreatywności. Bardzo lubię Pana twórczą logorytmikę.
Anna