Piotr Tolsdorf - 505 298 020 panodlogorytmiki@gmail.com

Rozwijanie słuchu jest procesem, w którym uczymy się rozpoznawać i nazywać różne dźwięki. Właściwości dźwięku, takie jak barwa, głośność, długość i wysokość, są kluczowe w edukacji słuchowej. Przez trening słuchania nie tylko uczymy się o dźwiękach, ale również ćwiczymy koncentrację i skupienie. To wprowadzenie dzieci w bogaty świat dźwięków pozwala im docenić piękno muzyki i mowy.

 

Potrzebujesz:

  • instrumentu muzycznego: trójkąt
  • kredki krótkie i długie
  • słomki (pocięte nożyczkami na krótkie i długie)
  • tacka z bułką tartą (opcjonalnie)

Ustawienie: wg uznania.

Podczas tej aktywności będziemy skupiać się na rozpoznawaniu czasu trwania dźwięków. Zadaniem dzieci będzie odróżnienie dźwięków krótkich od długich. Osoba prowadząca wykorzysta do tego celu trójkąt, wydobywając z niego dźwięki o różnej długości.

  • W przypadku dźwięku krótkiego dzieci powinny przyjąć pozycję skuloną, leżąc na podłodze.
  • Dla dźwięku długiego należy wyprostować nogi i sięgnąć rękoma jak najdalej ponad głowę, również pozostając w leżeniu.

    Wariant II

    Wariant drugi polega na graniu na trójkącie dźwięków o zmiennej długości, gdzie dzieci mają za zadanie dopasować kredki (lub słomki) do długości wydobywanych dźwięków: krótsze dla dźwięków krótkich i dłuższe dla dźwięków długich.

    Wariant III

    Wariant trzeci to wykorzystanie głosek „SZ” i „CZ” w różnych długościach – „SZ” wyciągane przez 2-3 sekundy i „CZ” w formie krótszej. Dzieci, na podstawie tych dźwięków, tworzą na tacy z bułką tartą odpowiednio długą kreskę (dla dźwięku długiego) lub małe kółko (dla dźwięku krótkiego).

    Celem tej zabawy jest rozwijanie zdolności słuchowych dzieci oraz umiejętności kojarzenia dźwięków z ich wizualnym przedstawieniem.

    Udanej zabawy!

    Verified by MonsterInsights