[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”4.22.0″ hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″][et_pb_row _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” custom_margin=”|auto|-86px|auto||” custom_padding=”52px|||||” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” min_height=”424px” global_colors_info=”{}”]
Rozwijanie słuchu jest procesem, w którym uczymy się rozpoznawać i nazywać różne dźwięki. Właściwości dźwięku, takie jak barwa, głośność, długość i wysokość, są kluczowe w edukacji słuchowej. Przez trening słuchania nie tylko uczymy się o dźwiękach, ale również ćwiczymy koncentrację i skupienie. To wprowadzenie dzieci w bogaty świat dźwięków pozwala im docenić piękno muzyki i mowy.
Potrzebujesz:
- instrumentu muzycznego: trójkąt
- kredki krótkie i długie
- słomki (pocięte nożyczkami na krótkie i długie)
- tacka z bułką tartą (opcjonalnie)
Ustawienie: wg uznania.
Podczas tej aktywności będziemy skupiać się na rozpoznawaniu czasu trwania dźwięków. Zadaniem dzieci będzie odróżnienie dźwięków krótkich od długich. Osoba prowadząca wykorzysta do tego celu trójkąt, wydobywając z niego dźwięki o różnej długości.
- W przypadku dźwięku krótkiego dzieci powinny przyjąć pozycję skuloną, leżąc na podłodze.
- Dla dźwięku długiego należy wyprostować nogi i sięgnąć rękoma jak najdalej ponad głowę, również pozostając w leżeniu.
Wariant II
Wariant drugi polega na graniu na trójkącie dźwięków o zmiennej długości, gdzie dzieci mają za zadanie dopasować kredki (lub słomki) do długości wydobywanych dźwięków: krótsze dla dźwięków krótkich i dłuższe dla dźwięków długich.
Wariant III
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ custom_padding=”||0px|||” global_colors_info=”{}”]
Udanej zabawy!
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
Och, och, och…jest Pan genialny w swoich pomysłach!:) Żeby nie było, czasami coś zmieniam i dopasowuję, jak tym razem, ale bez Pana pomysłów, to ostatnio jak bez ręki, prawej! W siedmiu grupach żłobkowych i przedszkolnych przez ostatnie tygodnie doskonale się z Panem bawimy. Wszystkie dzieci dają radę:) Niech Pan nie przestaje myśleć:)), pozdrawiam, Asia