Długi czy krótki?

[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”4.22.0″ hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″][et_pb_row _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” custom_margin=”|auto|-86px|auto||” custom_padding=”52px|||||” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ _module_preset=”default” min_height=”424px” global_colors_info=”{}”]

Rozwijanie słuchu jest procesem, w którym uczymy się rozpoznawać i nazywać różne dźwięki. Właściwości dźwięku, takie jak barwa, głośność, długość i wysokość, są kluczowe w edukacji słuchowej. Przez trening słuchania nie tylko uczymy się o dźwiękach, ale również ćwiczymy koncentrację i skupienie. To wprowadzenie dzieci w bogaty świat dźwięków pozwala im docenić piękno muzyki i mowy.

 

Potrzebujesz:

  • instrumentu muzycznego: trójkąt
  • kredki krótkie i długie
  • słomki (pocięte nożyczkami na krótkie i długie)
  • tacka z bułką tartą (opcjonalnie)

Ustawienie: wg uznania.

Podczas tej aktywności będziemy skupiać się na rozpoznawaniu czasu trwania dźwięków. Zadaniem dzieci będzie odróżnienie dźwięków krótkich od długich. Osoba prowadząca wykorzysta do tego celu trójkąt, wydobywając z niego dźwięki o różnej długości.

  • W przypadku dźwięku krótkiego dzieci powinny przyjąć pozycję skuloną, leżąc na podłodze.
  • Dla dźwięku długiego należy wyprostować nogi i sięgnąć rękoma jak najdalej ponad głowę, również pozostając w leżeniu.

    Wariant II

    Wariant drugi polega na graniu na trójkącie dźwięków o zmiennej długości, gdzie dzieci mają za zadanie dopasować kredki (lub słomki) do długości wydobywanych dźwięków: krótsze dla dźwięków krótkich i dłuższe dla dźwięków długich.

    Wariant III

    Wariant trzeci to wykorzystanie głosek „SZ” i „CZ” w różnych długościach – „SZ” wyciągane przez 2-3 sekundy i „CZ” w formie krótszej. Dzieci, na podstawie tych dźwięków, tworzą na tacy z bułką tartą odpowiednio długą kreskę (dla dźwięku długiego) lub małe kółko (dla dźwięku krótkiego).

    Celem tej zabawy jest rozwijanie zdolności słuchowych dzieci oraz umiejętności kojarzenia dźwięków z ich wizualnym przedstawieniem.

    [/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ custom_padding=”||0px|||” global_colors_info=”{}”]

    Udanej zabawy!

    [/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

    1 thought on “Długi czy krótki?”

    1. Och, och, och…jest Pan genialny w swoich pomysłach!:) Żeby nie było, czasami coś zmieniam i dopasowuję, jak tym razem, ale bez Pana pomysłów, to ostatnio jak bez ręki, prawej! W siedmiu grupach żłobkowych i przedszkolnych przez ostatnie tygodnie doskonale się z Panem bawimy. Wszystkie dzieci dają radę:) Niech Pan nie przestaje myśleć:)), pozdrawiam, Asia

    Leave a Comment

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Scroll to Top
    Verified by MonsterInsights